WELLNESS-КУЛЬТУРА ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ WELLNESS-ІНДУСТРІЇ

Автор(и)

  • Леся Миколаївна Устименко Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine http://orcid.org/0000-0003-2631-1459

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1915.21.2020.208253

Ключові слова:

wellness-культура, wellness-індустрія, wellness-продукт, інноваційні wellness-послуги, wellness-туризм, суспільні функції та рівні wellness- культури, сучасна структура wellness-індустрії

Анотація

Метою статті є аналіз впливу wellness-культури на формування wellness-індустрії. Методологічну основу дослідження становлять критичний аналіз основних дефініцій культурологічних і туризмознавчих джерел щодо дослідження wellness-культури та wellness-індустрії, міждисциплінарний синтез основних принципів формування wellness-культури та відповідної трансформації wellness-індустрії, методи індукції та дедукції, а також контент-аналіз. Наукова новизна. Визначено та введено до наукового обігу поняття «wellness-культура» та «wellness-індустрія». Окреслено основні структурні складові wellness-культури та wellness-індустрії в сучасному світі. Висновки. Проаналізовано основні соціальні рівні wellness-культури та найбільш вагомі світоглядні принципи щодо взаємовідносин із суспільством та його традиційною культурою. Сформульовано основні суспільні функції wellness-культури. Введено до наукового обігу теорії туризмознавства поняття «wellness-індустрія» та «wellness-продукт». Обґрунтовано доцільність використання закордонного досвіду інтеграції туристичної та wellness-індустрії, пошуку інноваційних форм організації рекреаційної діяльності, орієнтованих на всебічний розвиток особистості. З’ясовано, що для стабільного функціонування wellness-індустрії та розвитку wellness-туризму необхідні суттєва трансформація вітчизняних рекреаційних закладів, ефективна інтеграція туристичної та wellness-індустрії, ґрунтовні наукові дослідження, розширення та сегментація ринку wellness-туризму, врахування національних традицій та економічного розвитку країни, прийняття відповідного кола державних програм щодо його розвитку, залучення інвестицій до wellness-індустрії та модернізація існуючих рекреаційних закладів, популяризація wellness-туризму з метою підвищення якості життя населення.

Біографія автора

Леся Миколаївна Устименко , Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат педагогічних наук

Посилання

Fang, Y. (2009, October 26). China has the greatest opportunity to do wellness all over the world. China View [in English].

Miller, J. W. (2005). Wellness: The History and Development of a Concept. Spektrum

Freizeit, 27(1), 84-106 [in English].

Myler, S. F. (2014). Wellness and Psychology. https://www.academia.edu/7577289/

Wellness_and_Psychology [in English].

Pilzer, P. Z. (2007). The New Wellness Revolution: How to Make a Fortune in the Next

Trillion Dollar Industry (2nd ed.). John Wiley & Sons [in English].

Tooman, H. (2009). Wellness – A New Perspective for Leisure and Tourism. Wellness Philosophy. https://web.archive.org/web/20140106140728/http://pc.parnu.ee/~htooman/Teemade_esitlused/3_%20The%20Wellness%20Concept.pdf [in English].

Travis, J. (1977). Wellness Workbook for Health Professionals. Wellness Publications

[in English].

Ustymenko, L. (2016). Weekend tourism as a cultural phenomenon. Culture and Art in the Modern World, 17, 11-16 [in English].

Ustymenko, L. M., & Bulhakova, N. V. (2019). Kulturno-rekreatsiini potreby v konteksti turyzmu [Cultural and recreational needs in the context of tourism]. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 2, 226-230 [in Ukrainian].

Wellness. (1971). In J. A. H. Murray (Ed.), The Compact Edition of the Oxford English

Dictionary (Vol. 2, p. 3738). Oxford University Press [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-07-22

Як цитувати

Устименко , Л. М. (2020). WELLNESS-КУЛЬТУРА ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ WELLNESS-ІНДУСТРІЇ. Культура і мистецтво у сучасному світі, (21), 182–190. https://doi.org/10.31866/2410-1915.21.2020.208253

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ КУЛЬТУРИ