ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ КОГНІТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У МАС-МЕДІА
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1915.23.2022.261013Ключові слова:
штучний інтелект, засоби масової інформації, управління даними, соціальні мережі, новинаАнотація
Мета статті — виявити основні чинники впливу когнітивних технологій, імплементованих у сферу засобів масової інформації, та дослідити ефективність їх використання. В статті досліджується використання когнітивних технологій, імплементованих у ЗМІ, що впливають на весь комплекс роботи мас-медіа. Актуалізує це питання необхідність прогнозу наслідків для суспільства активного їх використання. Методологія дослідження полягає у системному і логічному аналізі, а також методах порівняння, синтезу, дедукції та класифікації, що дали змогу детально розглянути об’єкт дослідження як систему, виявити рушійні сили в галузі мас-медіа та категорії різноманітних когнітивних технологій, їх ключових особливостей. Наукова новизна полягає у розкритті імплементації когнітивних технологій у мас-медіа, які можуть формувати не лише лояльність споживача, а й визначати вподобання аудиторії на значний проміжок часу завдяки системі самонавчання. Висновки. Визначено, що інтеграція когнітивних технологій у професійні сфери діяльності мас-медіа захоплює все більше її галузей, допомагаючи в створенні сучасних продуктів та процесів, перебираючи на себе обчислювальні, розпізнавальні, відтворювальні та інші завдання, які раніше робилися вручну зі значною втратою часу. Доведено, що використання сучасних інформаційних технологій у мас-медіа дає змогу підвищити лояльність цільової аудиторії, розширити власну присутність на ринку за допомогою нових платформ розміщення та соціальних мереж, здійснювати клієнтську підтримку та деякі супровідні й допоміжні функції для працівників, суттєво зменшивши витрати на операційну діяльність компанії, автоматизувавши її, та виконати безліч інших завдань. Зауважено, що хоча когнітивні технології є потужним бізнес-інструментом, однак темпи інновацій супроводжуються ризиками, які вони створюють на способи їх розуміння, стримування та контролю.
Посилання
Arafat, S., Islam, M., & Kar, S. (2021). Mass Media and Panic Buying. In S. Arafat, S. Kar & R. Kabir (Eds.), Panic Buying: Perspectives and Prevention (pp. 65–80). Cham: Springer. https://doi.org/10.3389/978-2-88971-038-6 [in English].
Artman, N., Stiegler, Z., Szuminsky, B., & Albright, M. (2020). Mass Media in the Mobile Village. Explorations in Media Ecology, 19(2), 139–150. https://doi.org/10.1386/eme_00031_1 [in English].
Cavanaugh, J. M., Giapponi, C. C., & Golden, T. D. (2016). Digital Technology and Student Cognitive Development: The Neuroscience of the University Classroom. Journal of Management Education, 40(4), 374–397. https://doi.org/10.1177/1052562915614051 [in English].
Firth, J., Torous, J., Stubbs, B., Firth, J., Steiner, G., Smith, L., Alvarez-Jimenez, M., Gleeson, J., Vancampfort, D., Armitage, C., & Sarris, J. (2019). The “Online Brain”: How the Internet May be Changing Our Cognition. World Psychiatry, 18(2), 119–129. https://doi.org/10.1002/wps.20617 [in English].
Harrington, L. (2016). Cognitive Technology. AACN Advanced Critical Care, 27(1), 12–14 [in English].
Jiang, G., Cai, X., Feng, X., & Lui, W. (2021). Effect of Data Environment and Cognitive Ability on Participants’ Attitude Towards Data Governance. Journal of Information Science. https://doi.org/10.1177/01655515211019000 [in English].
Luo, F. (2021). Cognitive Technologies: Applications to Cognition Itself. In A. Hooke (Ed.), Technological Breakthroughs and Future Business Opportunities in Education, Health, and Outer Space (pp. 133–146). IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-6772-2.ch008 [in English].
Muzzatti, S. L., & Rigato, B. (2020). Mass Media and Socialization. Wiley Online Library. https://doi.org/10.1002/9781405165518.wbeosm041.pub2 [in English].
Obot, C. (2013). Mass Media Electioneering Campaign and Uyo (Nigeria) Voters’ Decision during 2011 General Elections. Journal of Politics and Law, 6(1), 173–185. https://doi.org/10.5539/jpl.v6n1p173 [in English].
Pearce, M., Zaidel, D., Vartanian, O., Skov, M., Leder, H., Chatterjee, A., & Nadal, M. (2016). Neuroaesthetics: The Cognitive Neuroscience of Aesthetic Experience. Perspectives on Psychological Science, 11(2), 265–279. https://doi.org/10.1177/1745691615621274 [in English].
Poell, T. (2020). Three Challenges for Media Studies in the Age of Platforms. Television & New Media, 21(6), 650–657. https://doi.org/10.1177/1527476420918833 [in English].
Prakash, S., & Thangavel, K. (2020). Influence of Mass Media on the Behaviour of Adolescents. EDUREACH, 4(2). https://cutt.ly/qWOhb6E [in English].
Saragih, M. Y. (2020). Journalistic Mass Media Management. SIASAT Journal of Social, Cultural and Political Studies, 5(4), 59–64. https://doi.org/10.33258/siasat.v5i4.71 [in English].
Saravanakumar, A. (2019). Mass Media [Presentation]. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.26562.22722 [in English].
Stever, G. (2020). Evolutionary Psychology and Mass Media. In T. K. Shackelford (Ed.), The SAGE Handbook of Evolutionary Psychology: Applications of Evolutionary Psychology (pp. 398–416). SAGE Publications Ltd [in English].
Thomas, M., Vora, J., Dee, C., Mangla, U., Sathi, N., Chandrasekaran, S., & Sathi, A. (2016). Cognitive Computing in the Telecommunication and Media & Entertainment Industries. IBM Developer https://developer.ibm.com/technologies/artificial-intelligence/ [in English].
Tomic, B. (2017). New Media Technologies and Mass Media Reform Processes. Politeia, 7(13), 72–83. https://doi.org/10.5937/pol1713072T [in English].
Waxman, A. (2017). Rogues of Wall Street: How to Manage Risk in the Cognitive Era. Wiley What is cognitive technology? (n.d.). The Institute of Chartered Accountants in England and Wales. Retrieved August 25, 2021, from https://cutt.ly/lWOi8Xp [in English].
Zayyrbekova, A. (2020). Frequency of Aggression in the Mass Media. Applied Psychology and Pedagogy, 6(1), 97–105 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Котляр Світлана Вікторівна, Красненко Олексій Леонідович

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).