ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ КОГНІТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У МАС-МЕДІА

Автор(и)

  • Світлана Вікторівна Котляр Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-4855-8172
  • Олексій Леонідович Красненко Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-8398-8453

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1915.23.2022.261013

Ключові слова:

штучний інтелект, засоби масової інформації, управління даними, соціальні мережі, новина

Анотація

Мета статті — виявити основні чинники впливу когнітивних технологій, імплементованих у сферу засобів масової інформації, та дослідити ефективність їх використання. В статті досліджується використання когнітивних технологій, імплементованих у ЗМІ, що впливають на весь комплекс роботи мас-медіа. Актуалізує це питання необхідність прогнозу наслідків для суспільства активного їх використання. Методологія дослідження полягає у системному і логічному аналізі, а також методах порівняння, синтезу, дедукції та класифікації, що дали змогу детально розглянути об’єкт дослідження як систему, виявити рушійні сили в галузі мас-медіа та категорії різноманітних когнітивних технологій, їх ключових особливостей. Наукова новизна полягає у розкритті імплементації когнітивних технологій у мас-медіа, які можуть формувати не лише лояльність споживача, а й визначати вподобання аудиторії на значний проміжок часу завдяки системі самонавчання. Висновки. Визначено, що інтеграція когнітивних технологій у професійні сфери діяльності мас-медіа захоплює все більше її галузей, допомагаючи в створенні сучасних продуктів та процесів, перебираючи на себе обчислювальні, розпізнавальні, відтворювальні та інші завдання, які раніше робилися вручну зі значною втратою часу. Доведено, що використання сучасних інформаційних технологій у мас-медіа дає змогу підвищити лояльність цільової аудиторії, розширити власну присутність на ринку за допомогою нових платформ розміщення та соціальних мереж, здійснювати клієнтську підтримку та деякі супровідні й допоміжні функції для працівників, суттєво зменшивши витрати на операційну діяльність компанії, автоматизувавши її, та виконати безліч інших завдань. Зауважено, що хоча когнітивні технології є потужним бізнес-інструментом, однак темпи інновацій супроводжуються ризиками, які вони створюють на способи їх розуміння, стримування та контролю.

Біографії авторів

Світлана Вікторівна Котляр , Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна

Заслужений діяч мистецтв України

Олексій Леонідович Красненко , Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна

Аспірант

Посилання

Arafat, S., Islam, M., & Kar, S. (2021). Mass Media and Panic Buying. In S. Arafat, S. Kar & R. Kabir (Eds.), Panic Buying: Perspectives and Prevention (pp. 65–80). Cham: Springer. https://doi.org/10.3389/978-2-88971-038-6 [in English].

Artman, N., Stiegler, Z., Szuminsky, B., & Albright, M. (2020). Mass Media in the Mobile Village. Explorations in Media Ecology, 19(2), 139–150. https://doi.org/10.1386/eme_00031_1 [in English].

Cavanaugh, J. M., Giapponi, C. C., & Golden, T. D. (2016). Digital Technology and Student Cognitive Development: The Neuroscience of the University Classroom. Journal of Management Education, 40(4), 374–397. https://doi.org/10.1177/1052562915614051 [in English].

Firth, J., Torous, J., Stubbs, B., Firth, J., Steiner, G., Smith, L., Alvarez-Jimenez, M., Gleeson, J., Vancampfort, D., Armitage, C., & Sarris, J. (2019). The “Online Brain”: How the Internet May be Changing Our Cognition. World Psychiatry, 18(2), 119–129. https://doi.org/10.1002/wps.20617 [in English].

Harrington, L. (2016). Cognitive Technology. AACN Advanced Critical Care, 27(1), 12–14 [in English].

Jiang, G., Cai, X., Feng, X., & Lui, W. (2021). Effect of Data Environment and Cognitive Ability on Participants’ Attitude Towards Data Governance. Journal of Information Science. https://doi.org/10.1177/01655515211019000 [in English].

Luo, F. (2021). Cognitive Technologies: Applications to Cognition Itself. In A. Hooke (Ed.), Technological Breakthroughs and Future Business Opportunities in Education, Health, and Outer Space (pp. 133–146). IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-6772-2.ch008 [in English].

Muzzatti, S. L., & Rigato, B. (2020). Mass Media and Socialization. Wiley Online Library. https://doi.org/10.1002/9781405165518.wbeosm041.pub2 [in English].

Obot, C. (2013). Mass Media Electioneering Campaign and Uyo (Nigeria) Voters’ Decision during 2011 General Elections. Journal of Politics and Law, 6(1), 173–185. https://doi.org/10.5539/jpl.v6n1p173 [in English].

Pearce, M., Zaidel, D., Vartanian, O., Skov, M., Leder, H., Chatterjee, A., & Nadal, M. (2016). Neuroaesthetics: The Cognitive Neuroscience of Aesthetic Experience. Perspectives on Psychological Science, 11(2), 265–279. https://doi.org/10.1177/1745691615621274 [in English].

Poell, T. (2020). Three Challenges for Media Studies in the Age of Platforms. Television & New Media, 21(6), 650–657. https://doi.org/10.1177/1527476420918833 [in English].

Prakash, S., & Thangavel, K. (2020). Influence of Mass Media on the Behaviour of Adolescents. EDUREACH, 4(2). https://cutt.ly/qWOhb6E [in English].

Saragih, M. Y. (2020). Journalistic Mass Media Management. SIASAT Journal of Social, Cultural and Political Studies, 5(4), 59–64. https://doi.org/10.33258/siasat.v5i4.71 [in English].

Saravanakumar, A. (2019). Mass Media [Presentation]. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.26562.22722 [in English].

Stever, G. (2020). Evolutionary Psychology and Mass Media. In T. K. Shackelford (Ed.), The SAGE Handbook of Evolutionary Psychology: Applications of Evolutionary Psychology (pp. 398–416). SAGE Publications Ltd [in English].

Thomas, M., Vora, J., Dee, C., Mangla, U., Sathi, N., Chandrasekaran, S., & Sathi, A. (2016). Cognitive Computing in the Telecommunication and Media & Entertainment Industries. IBM Developer https://developer.ibm.com/technologies/artificial-intelligence/ [in English].

Tomic, B. (2017). New Media Technologies and Mass Media Reform Processes. Politeia, 7(13), 72–83. https://doi.org/10.5937/pol1713072T [in English].

Waxman, A. (2017). Rogues of Wall Street: How to Manage Risk in the Cognitive Era. Wiley What is cognitive technology? (n.d.). The Institute of Chartered Accountants in England and Wales. Retrieved August 25, 2021, from https://cutt.ly/lWOi8Xp [in English].

Zayyrbekova, A. (2020). Frequency of Aggression in the Mass Media. Applied Psychology and Pedagogy, 6(1), 97–105 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-30

Як цитувати

Котляр , С. В., & Красненко , О. Л. (2022). ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ КОГНІТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У МАС-МЕДІА. Культура і мистецтво у сучасному світі, (23), 184–192. https://doi.org/10.31866/2410-1915.23.2022.261013

Номер

Розділ

АУДІОВІЗУАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО