СЦЕНІЧНІ ОБРАЗИ РОК-МУЗИКАНТІВ ТА ЇХ ВПЛИВ НА ФОРМУВАННЯ СУЧАСНИХ ТРЕНДІВ У ДИЗАЙНІ ОДЯГУ

Автор(и)

  • Катерина Олександрівна Кисельова Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-1580-287X
  • Ольга Миколаївна Шандренко Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-5284-7252
  • Аліна Юріївна Щербак Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-5484-5354

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1915.22.2021.235914

Ключові слова:

сценічний костюм; мода; тренди; історія музики; рок-музика; дизайн одягу

Анотація

Мета статті — розкрити вплив сценічних образів рок-музикантів на формування трендів у дизайні одягу. Методологія дослідження: використано методи джерелознавчого аналізу для з’ясування рівня наукової розробленості проблеми, порівняльно-історичного для виявлення характерних особливостей образів музикантів та подіумних моделей колекцій одягу відомих дизайнерів, теоретичного узагальнення (для формулювання висновків). Наукова новизна роботи полягає у висвітленні впливу сценічних образів музикантів на формування сучасних трендів у дизайні одягу. На основі аналізу жанрової приналежності виявлено стилістичні відмінності сценічного костюма популярних музичних виконавців США та Європи. Окремі стилістичні характеристики сценічного одягу артистів простежуються в колекціях відомих модних брендів ХXI століття, таких як Balenciaga, Philipp Plein, Vetements, Alexander Wang, Alexander McQueen та ін. Висновки. У процесі дослідження виявлені основні стилістичні ознаки сценічного костюма виконавців музичних жанрів хард-рок та хеві- метал. Сценічні образи артистів були новаторськими і широко використовувалися у дизайні одягу ХХ та початку ХХІ століття. Активний вплив музичних виконавців на модні тенденції розпочався в 60–70-х роках ХХ століття, що збігається із розвитком дизайну сценічного костюма та значним поширенням медіа-технологій. Виконавці хард-року та хеві-металу створили та популяризували такий стильовий напрямок, як «гранж», який є одним із провідних у музичних тенденціях 2020–2021 рр. Багато деталей, візуально-стилістичних ознак та навіть концепцій для брендів дизайнери ХХІ століття запозичили у популярних хард-н-хеві виконавців 1970–1990-х. Сценічні образи рок-музикантів мають значний вплив на розвиток моди та дизайну.

Біографії авторів

Катерина Олександрівна Кисельова , Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна

Кандидат технічних наук, доцент

Ольга Миколаївна Шандренко , Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна

Кандидат мистецтвознавства, доцент

Аліна Юріївна Щербак , Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна

Магістр

Посилання

Blackwell, R., & Stephan, T. (2004). Brands That Rock: What Business Leaders Can Learn from the World of Rock and Roll. John Wiley & Sons [in English].

Daniels, N. (2016). Judas Priest – A Metal Gods Scrapbook. CreateSpace [in English]. Gutov, E. V. (2014). Khevi-metal rok: opyt sistemnogo opisaniya [Heavy Metal Rock: an Experience of Systematic Description]. Vestnik Nizhnevartovskogo gosudarstvennogo universiteta, 1, 3–18 [in Russian].

Jones, S. J. (2011). Fashion Design (3rd ed.). Laurence King Publishing [in English].

Kummer, J. (2016). "Lipstick and Leather": Recontextualizations of Glam Metal’s Style and Signification. University of Lethbridge Research [in English].

Leaf, D., & Sharp, K. (2003). KISS: Behind the Mask. The Official Authorized Biography. Grand Central Pablishing [in English].

Leonard, H. (1989). Judas Priest – Metal Cuts. Hal Lenard Corporation [in English].

Mann, B. (2019). Guns and Roses: Adult Coloring Book: Famous American Rock’n’Roll Idols and Legendary Axl Rose, Iconic Guitar Axe Slash and Hard Rock Pioneers Inspired Adult Coloring Book. CreateSpace [in English].

Mirabella, M. (2017). Heavy Metal and Globalization Reception Study on the Metal Community in the Global South. Stockholm University [in English].

Morrell, E. (2004). Becoming Critical Researchers: Literacy and Empowerment for Urban Youth (Counterpoints). College Press [in English].

Otkydach, V. M. (2008). Rok-muzyka yak sotsiokulturne yavyshche [Rock Music As a Socio-Cultural Phenomenon] [Abstract of DSc Dissertation]. Kharkiv State Academy of Culture [in Ukrainian].

Shcherbak, A. Yu., & Kyselova, K. O. (2019, March 20–21). Vplyv muzychnykh zhanriv khard-rok ta khevi metal na modu XXI stolittia [The Influence of Hard Rock and Heavy Metal Music Genres on the Fashion of the XXI Century]. In Ukraina u svitovykh hlobalizatsiinykh protsesakh: kultura, ekonomika, suspilstvo [Ukraine in the Globalization Processes: Culture, Economy, Society], Abstracts of Papers of the Internetional Scientific and Practical Conference (Pt. 2, pp. 52–56). KNUKiM Publishing Center [in Ukrainian].

Shepherd, J., Horn, D., Laing, D., Oliver, P., & Wicke, P. (Eds.). (2003). Continuum Encyclopedia of Popular Music of the World: Media, Industry and Society (Vol. 1). Continuum Publisher [in English].

Simmons, G., & Stanley, P. (2002). KISS: The Early Years. Plexus [in English].

Sims, J. (2001). Rock Fashion. Omnibus Press [in English].

Sinnreich, A., & Gluck, M. (2005, January 29). Music & Fashion: The Balancing Act Between Creativity and Control. Annenberg School for Communication [in English].

Smith, M. (2018). Grange Society. University of Michigan [in English].

Stanley, P. (2019). Backstage Pass (4th ed.). HarperOne [in English].

Velichko, I. V. (2013). Vzaimoproniknovenie muzyki khevi-metal i sovremennosti [The Interpenetration of Heavy Metal Music and Modernity]. Gumanitarnye vedomosti TGPU imeni L. N. Tolstogo, 1-2(5-6), 49–53 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-30

Як цитувати

Кисельова , К. О., Шандренко , О. М., & Щербак , А. Ю. (2021). СЦЕНІЧНІ ОБРАЗИ РОК-МУЗИКАНТІВ ТА ЇХ ВПЛИВ НА ФОРМУВАННЯ СУЧАСНИХ ТРЕНДІВ У ДИЗАЙНІ ОДЯГУ. Культура і мистецтво у сучасному світі, (22), 199–211. https://doi.org/10.31866/2410-1915.22.2021.235914

Номер

Розділ

ДИЗАЙН