ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ТА ПИТАННЯ АВТОРСТВА І УНІКАЛЬНОСТІ МИСТЕЦЬКИХ ТВОРІВ (ТЕХНОЛОГІЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ РОБОТИ «НАСТУПНИЙ РЕМБРАНДТ»)

Автор(и)

  • Тетяна Ігорівна Совгира Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-7023-5361

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1915.22.2021.235903

Ключові слова:

AI-технологія; живопис; алгоритм; цифровий живопис; 3D-друк

Анотація

Мета статті — дослідити специфіку та унікальність візуальних робіт створених за допомогою АІ-технологій. Методологія розвідки ґрунтується на застосуванні аналітичного, теоретичного і концептуального методів дослідження технологічного мистецтва і взаємозв’язку цифрових технологій і мистецтва у цілому. Наукова новизна полягає в тому, що вперше були проаналізовані форми мистецтва, створені з використанням цифрових технологій. Розглянуто феномен технологічного мистецтва як результат інтеграції мистецтва і технологій. Висновки. Виявлено, що за допомогою математичного аналізу творчості художників можливо отримати певні алгоритми роботи автора, проаналізувати основні складові художнього твору, знакову систему мистецтва трансформувати в систему іншого порядку — числового. Таким чином, колір, форма, розташування об’єктів, що відображаються на полотні (композиція), — все перетворюється на числові формули та комбінації. Графічний малюнок трансформується у цифровий, алгоритмічний. Будується певна система обчислення, яка дозволяє за допомогою отриманих числових комбінацій групувати роботи (один художник, епоха, художній напрям) в єдину систему колекцій, аналізувати та ідентифікувати схожі алгоритмічні ланцюжки і створювати нові художні продукти на основі цих алгоритмів. Це означає, що за допомогою алгоритмічного аналізу можна порівнювати і навіть комбінувати різні види мистецтва в одній площині, в одній формі, в одному художньому творі.

Біографія автора

Тетяна Ігорівна Совгира, Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна

Кандидат мистецтвознавства

Посилання

Brown, M. (2016, April 5). New Rembrandt to be Unveiled in Amsterdam. The Guardian. https://www.theguardian.com/artanddesign/2016/apr/05/new-rembrandt-to-beunveiled- in-amsterdam [in English].

Franke, H. W. (1971). Computergraphik-Computerkunst. Bruckmann [in German].

Galkin, D. V. (2013). Ot vdokhnoveniya mashinami k iskusstvennoi zhizni: etapy razvitiya tekhnologicheskogo iskusstva [From inspiration by machines to artificial life: stages in the development of technological art]. Bulletin of Tomsk State University Cultural Studies and Art Studies, 1(9), 44–51 [in Russian].

Glushkov, V. M. (1986). Kibernetika. Voprosy teorii i praktiki [Cybernetics. Questions of Theory and Practice]. Nauka [in Russian].

Good, I. J. (1966). Speculations Concerning the First Ultraintelligence Machine. Advances in Computers, 6, 31–88. https://doi.org/10.1016/S0065-2458(08)60418-0 [in English].

Kogoutek, Ts. (1976). Tekhnika kompozitsii v muzyke XX veka [Technique of Composition in Music of the 20th Century]. Muzyka [in Russian].

Lovejoy, M. (2004). Digital Currents: Art in the Electronic Age. Routledge [in English].

Moore, G. (1975). Progress in Digital Integrated Electronics. International Electron Devices Meeting, IEEE, 11–13 [in English].

O’Neill, F., & Corner, S. P. (2016). Rembrandt’s Self-Portraits. Journal of Optics, 18(8). https://doi.org/10.1088/2040-8978/18/8/080401 [in English].

Pickett-Groen, N. (2018, January 24). The Next Rembrandt: Bringing the Old Master Back to Life. Case Study: Behind the Scenes of Digital Design. Dutch Digital Design. https:// medium.com/@DutchDigital/the-next-rembrandt-bringing-the-old-masterback- to-life-35dfb1653597 [in English].

Popper, F. (2007). From Technological to Virtual Art. MIT Press [in English].

Rembrandt. (n.d.). Mauritshuis. Retrieved March 1, 2021, from https://www.mauritshuis. nl/en/explore/the-collection/rembrandt [in English].

Shcheglov, V. N. (2016, September 18). Poeziya: osnovy algoritmicheskoi interpretatsii [Poetry: Fundamentals of Algorithmic Interpretation]. https://shcheglov. livejournal.com/30538.html [in Russian].

Shcheglov, V. N. (2017, January 22). Zhivopis’ XX veka: osnovy algoritmicheskoi interpretatsii [Painting of the 20th Century: the Basics of Algorithmic Interpretation]. https:// shcheglov.livejournal.com/31914.html [in Russian].

Tarasov, Yu. A. (2014). "Nochnoi dozor" Rembrandta – kul’minatsiya v razvitii zhanra gollandskogo gruppovogo portreta XVII veka ["Night Watch" by Rembrandt – the Culmination in the Development of the Genre of the Dutch Group Portrait of the 17th Century]. Bulletin of St. Petersburg University. Series 2: History, 1, 114–122 [in Russian].

Vinge, V. (1993, March 30–31). The Coming Technological Singularity: How to Survive in the Post-Human Era. In Vision-21: Interdisciplinary Science and Engineering in the Era of Cyberspace, Proceedings of a Symposium (pp. 11–22). National Aeronautics and Space Administration [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-30

Як цитувати

Совгира, Т. І. . (2021). ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ТА ПИТАННЯ АВТОРСТВА І УНІКАЛЬНОСТІ МИСТЕЦЬКИХ ТВОРІВ (ТЕХНОЛОГІЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ РОБОТИ «НАСТУПНИЙ РЕМБРАНДТ»). Культура і мистецтво у сучасному світі, (22), 156–163. https://doi.org/10.31866/2410-1915.22.2021.235903

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ХУДОЖНЬОЇ КУЛЬТУРИ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають