КУЛЬТУРОТВОРЧИЙ ВИМІР СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ

Автор(и)

  • Юрій Іванович Горбань Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-5837-4409

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1915.22.2021.235889

Ключові слова:

реклама; соціальна реклама; культура; мистецтво; технологія; інформація

Анотація

На сучасному етапі рекламний простір виступає як глобальний аксіологічний транслятор, що формує новий антропологічний тип. Виконуючи роль механізму переконання, реклама стала певною нормою культурного споживання, формуючи певний спосіб життя та світосприйняття людини. Найбільш актуальною, динамічною та вільною в плані художніх потенцій системою серед інформаційно-рекламних технологій є соціальна реклама. Метою статті є аналіз особливостей функціонування соціального рекламного дискурсу та визначення домінантної сфери рекламної дії. Методологія дослідження ґрунтується на використанні аналітичного, структурного методів, а також принципів об’єктивності та системності для виявлення механізму, ознак і типології соціальної реклами та функціональних особливостей форм соціальної дії реклами. Наукова новизна полягає у дослідженні соціальної реклами як феномена культури, демонструючи значущість комплексного вивчення культурологічного, антропологічного та філософського аспектів рекламної діяльності. Висновки. Отже, орієнтована на масове середовище та реальність, реклама онтологічно зосереджена в речовинному опосередкуванні та є найглибшою інтуїцією соціальної дії. Мистецтво реклами визначається вмінням донести інформацію, майстерністю визначити її пріоритетність, і творчістю — залучити креативні реалії ідентичності людини та суб’єкта рекламного дискурсу. Доведено, що в рекламі широким інтегративним механізмом стає віртуальна реальність у всіх її конотаціях, презентаціях, системах функціонування та самовизначення людини в просторі virtus сучасної культури. Культура інформаційно-рекламних презентацій намагається засвоїти, з одного боку, культурну традицію, а з іншого — дає можливість втечі від брутальної, примітивної реальності рекламації, необхідності виживати, змагатися за життя, а весь рекламний комплекс онтологічно занурений в етику і естетику.

Біографія автора

Юрій Іванович Горбань , Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна

Кандидат культурології, доцент

Посилання

Apel, K.-O. (1982). Die Situation des Menschen als ethisches Problem [The Human Situation as an Ethical Problem]. Zeitschrift für Pädagogik, 28(5), 677–693 [in German].

Hasiuk, M., & Shkrabiuk, V. (2019). Sotsialna reklama yak zasib profilaktyky adyktyvnoi povedinky osib yunatskoho viku [Public Service Advertising as a Means of Preventing Addictive Behavior of Adolescents]. The Precarpathian University Journal. Philosophy and Psychology. Series Psychology, 22, 67–76 [in Ukrainian].

Hrabchak, O. V. (2015). Sotsialna reklama ta yii rol u protsesakh samorehuliatsii suspilstva [Public Service Advertising and Its Role in the Processes of Self-Regulation of Society]. Zbirnyk naukovykh prats Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Ohiienka. Seriia: Sotsialno-pedahohichna, 24, 44–52 [in Ukrainian].

Kaftandzhiev, Kh. (2006). Garmoniya v reklamnoi kommunikatsii [Harmony in Advertising Communication] (S. Kirova, Trans.). EKSMO [in Russian].

Mel’nik, O. A. (2010a, October 1–3). Sotsial’naya reklama: sposoby predstavleniya sotsial’noi informatsii [Public Service Advertising: Ways of Presenting Social Information]. In Zhurnalistika: vzaimodeistvie nauki i praktiki [Journalism: Interaction of Science and Practice], Proceedings of the International Scientific and Practical Conference (pp. 168–176). Southern Federal University [in Russian].

Mel’nik, O. A. (2010b). Tekst sotsial’noi reklamy v SMI: sposoby modelirovaniya informatsii [The Text of Social Advertising in the Media: Ways of Modeling Information] [Abstract of PhD Dissertation]. Stavropol State University [in Russian].

Muzykant, V. L. (1998). Teoriya i praktika sovremennoi reklamy [Theory and Practice of Modern Advertising] (Pt. 1: Effektivnye reklamnye tekhnologii. Pablik rileishnz. Promoushn. Marketing [Effective Advertising Technologies. Public Relations. Promotion. Marketing]). Evraziiskii region [in Russian].

Ricoeur, P. (1995). Navkolo polityky [Around Politics]. Dukh i litera [in Ukrainian].

Romanovska, L. (2019). Sotsialna reklama u profilaktytsi deviantnoi povedinky molodi [Public Service Advertising in the Prevention of the Questionality of Youth]. Social Work and Education, 6(1), 52–60. https://doi.org/10.25128/2520-6230.19.1.5 [in Ukrainian].

Sal’nikova, E. V. (2001). Estetika reklamy. Kul’turnye korni i leitmotivy [Advertising Aesthetics. Cultural Roots and Leitmotifs] [Monograph]. Aleteiya [in Russian].

Sohorin, A. A. (2018). Vplyv reklamy na normy i henderni stereotypy spozhyvachiv [Influence of Advertising on Norms and Gender Stereotypes of Consumers]. Habitus, 6, 110–114 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-30

Як цитувати

Горбань , Ю. І. (2021). КУЛЬТУРОТВОРЧИЙ ВИМІР СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ. Культура і мистецтво у сучасному світі, (22), 34–44. https://doi.org/10.31866/2410-1915.22.2021.235889

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ КУЛЬТУРИ