КУЛЬТУРА ЯК ІНСТРУМЕНТ НАЦІОНАЛЬНОГО БРЕНДИНГУ В СИСТЕМІ МІЖНАРОДНОЇ ВЗАЄМОДІЇ

Автор(и)

  • Оксана Олександрівна Білецька Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-1785-9607

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1915.22.2021.235887

Ключові слова:

культура; національний брендинг; національний бренд; міжнародний імідж; культурний бренд країни/держави; міжнародні відносини; міжнародна взаємодія; стратегія розвитку української культури

Анотація

Мета дослідження полягає у з’ясуванні ролі культури як інструменту побудування національного брендингу, а також розвитку та просування національного бренду в глобальному контексті національного дискурсу, задля чого проведено систематизацію понять «національний брендинг» і «національний бренд», а також аналіз теоретичних та практичних аспектів формування як національного, так і культурного бренду та іміджу країни в контексті реалізації міжнародної взаємодії. Методологія дослідження полягає у використанні загальних методів емпіричних і теоретичних досліджень, що базуються на аналізі, синтезі та конкретизації, і зводяться до розгляду та узагальнення отриманих результатів із метою розкриття значення фактора «культура» у формуванні національного брендингу держави як зовнішньо орієнтованого феномену, що в умовах міжнародної взаємодії надає інформацію про те, якою є країна. Наукова новизна дослідження полягає у з’ясуванні ролі культурної компоненти формування брендингу держави в контексті «Державної політики у сфері національного брендингу», аналізі складової «культура та спадщина» як критерію, що впливає на формування світового репутаційного рейтингу «Nation Brands», а також розгляді «Довгострокової стратегії розвитку української культури» як вісі побудування національного бренду та міжнародного іміджу України в контексті розвитку культурної дипломатії та реалізації міжкультурного діалогу. Звернено увагу на результати «Дослідження сприйняття України за кордоном» як показника світової обізнаності про українську культуру в аспекті національного брендування. У висновках зазначається, що сьогодні в системі міжнародної взаємодії культура — культурна спадщина, культурне різноманіття та культурний потенціал країни — набуває великого значення саме як інструмент формування національного бренду та є найбільш ефективним засобом створення позитивного міжнародного іміджу країни у довгостроковій перспективі. Успішний брендинг держави дозволяє підвищити рівень її політичного впливу на міжнародній арені, зміцнити міжнародні зв’язки тощо.

Біографія автора

Оксана Олександрівна Білецька , Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна

Кандидат культурології, доцент

Посилання

Anholt, S. (2002). Nation Branding: A Continuing Theme. Journal of Brand Management, 10(1), 59–60. https://doi.org/10.1057/palgrave.bm.2540101 [in English].

Anholt, S. (2007). Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions. Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1057/9780230627727 [in English].

Anholt, S. (2013). Beyond the Nation Brand: The Role of Image and Identity in International Relations. Exchange: The Journal of Public Diplomacy, 2(1), 6–12 [in English].

Anholt, S. (2017, December 15). Nation "Branding": Propaganda or Statecraft? Publomacy. http://www.publomacy.net/articals/nation-branding-propaganda-or-statecraft/ [in English].

Chernets, M. O. (2017). Kulturna stolytsia u konteksti rozvytku natsionalnoho brendu (na prykladi yevropeiskoho dosvidu) [Cultural Capital in the Context of National Brand Development (on the Example of European Experience)] [PhD Dissertation]. National Academy of Culture and Arts Management [in Ukrainian].

Europa Nostra Welcomes Florence Declaration of G7 Ministers of Culture. (2017, April 4). Europa Nostra. https://www.europanostra.org/europa-nostra-welcomes-florencedeclaration- of-g7-ministers-of-culture/ [in English].

European Commission. (2016, June 8). A New Strategy to Put Culture at the Heart EU International Relations. https://ec.europa.eu/commission/presscorner/ detail/en/IP_16_2074 [in English].

Fan, Y. (2010). Branding the Nation: Towards a Better Understanding. Place Branding and Public Diplomacy, 6, 97–103. https://doi.org/10.1057/pb.2010.16 [in English].

Kabinet Ministriv Ukrainy. (2016, February 2016). Pro skhvalennia Dovhostrokovoi stratehii rozvytku ukrainskoi kultury – stratehii reform [About Approval of the Long-Term Strategy of Development of the Ukrainian Culture – Strategy of Reforms]. Order (№ 119-r). https://www.kmu.gov.ua/npas/248862610 [in Ukrainian].

Nation Brands 2020. The Annual Report on the Most Valuable and Strongest Nation Brands. (2020). Brand Finance [in English].

Olins, W. (1999). Trading Identities: Why Countries and Companies are Taking on Each Other’s Roles. The Foreign Policy Center [in English].

Parshykova, A. (2020). Derzhavna polityka u sferi natsionalnoho brendynhu. Informatsiina dovidka, pidhotovlena Yevropeiskym informatsiino-doslidnytskym tsentrom na zapyt narodnoho deputata Ukrainy [State Policy in the Field of National Branding. Information Reference Prepared by the European Information and Research Center at the Request of the People’s Deputy of Ukraine]. https:// www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uac t=8&ved=2ahUKEwiQ-oyqhvvvAhXus4sKHQeNBWQQFjABegQIBRAD&url=http%3A%2F%2Feuinfocenter.rada.gov.ua%2Fuploads%2Fdocuments%2F29127. pdf&usg=AOvVaw2bd5qME5TaopgiB3uFxYNj [in Ukrainian].

Shevchenko, O. V. (2003). PR-tekhnolohii v mizhnarodnykh vidnosynakh (ievropeiskyi dosvid ta perspektyvy Ukrainy) [PR-technologies in International Relations (European Experience and Prospects of Ukraine)] [Monograph]. Tsentr vilnoi presy [in Ukrainian].

Szondi, G. (2008). Public Diplomacy and Nation Branding: Conceptual Similarities and Differences. Clingendael Institute [in English].

The Place Brand Observer (TPBO). (n.d.). Nation Branding Perspectives. Definition, Concepts, Theory. https://placebrandobserver.com/theory/nation-brandingperspectives/ [in English].

Tul’chinskii, G. L. (2013). Total branding: mifodizain postinformatsionnogo obshchestva. Brendy i ikh rol’ v sovremennom biznese i kul’ture [Total Branding: Mythodesign of Post-Information Society. Brands and their Role in Modern Business and Culture]. Kontrast [in Russian].

Ukrainian Institute. (2021). Research on the Perception of Ukraine Abroad. https://ui.org. ua/ukraine-abroad-research-en [in English].

Ukrainian Institute. (n.d.). Pro Ukrainskyi instytut: misiia ta zavdannia [About the Ukrainian Institute: Mission and Objectives]. https://ui.org.ua/mission [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-30

Як цитувати

Білецька , О. О. (2021). КУЛЬТУРА ЯК ІНСТРУМЕНТ НАЦІОНАЛЬНОГО БРЕНДИНГУ В СИСТЕМІ МІЖНАРОДНОЇ ВЗАЄМОДІЇ. Культура і мистецтво у сучасному світі, (22), 22–33. https://doi.org/10.31866/2410-1915.22.2021.235887

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ КУЛЬТУРИ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають