THE MUSICAL FILM COMEDY “THE INTRIGUER” AS A TURNING POINT IN THE FATE OF UKRAINIAN THEATRE AND FILM DIRECTOR YA. I. URINOV
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1915.17.2016.156806Keywords:
Yakiv Yrinov, cinema, theatre, Kyiv film studio of feature films, fight against formalism, «Schemer», stage-director, scenario writerAbstract
In this article investigational vital and creative way of the Ukrainian theatrical actor, stage-director of theatre and cinema, scenario writer, Honoured artist of the Kirghiz’s Soviet Socialistic Republic, Honoured worker of arts of the Burat’s Autonomous Soviet Socialistic Republic Yakiv Isaakovich Yrinov and influence on his further fate of musical comedy movie «Schemer».
References
[Арт. П. Масоха в ролі студента авіаінституту] // Радянське кіно. – 1936. – № 1. – С. 52.
Вище більшовицьку пильність : [ред. ст.] // Радянське кіно. – 1936. – № 9. – С. 2.
Госейко Л. Історія українського кінематографа. 1896–1995 : пер. із фр. / Л. Госейко. – Київ : KINOKOЛO, 2005. – 464 с.
Григорьев Г. На Киевской кинофабрике «Украинфильм» / Г. Григорьев // Кино. – 1933. – 16 июня.
Затворницький Г. Шлях творчого зросту / Г. Затворницький // За більшовицький фільм. – 1937. – 4 вересня.
И. Л. Ответить делом! / И. Л. // Кино. – 1936. – 11 сентября.
Кинословарь : в 2 т. / гл. ред. С. И. Юткевич. – Москва : Советская энциклопедия, 1970. – Т. 2 : М – Я, Дополнения. – 1424 с.
«Матрос Гапай» : [ред. ст.] // Кіно. – 1929. – № 4. – С.14.
Митницкий Л. Лицом к вчерашему дню / Л. Митницкий // Кино. – 1933. – 6 октября.
Презрені вороги народу : [ред. ст.] // Радянське кіно. – 1937. – № 1–2. – С. 5.
Проти формалізму, натуралізму і спрощенства в мистецтві. – Київ, 1936. – 137 с.
Против формализма и натурализма. Из доклада тов. Б.З. Шумяцкого // Кино. – 1936. – 6 марта.
Ткач М. «Строгий юноша» и не строгие руководители / М. П. Ткач // Кино. – 1936. – 28 июля.
Уринов Яков Исаакович. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.kino-teatr.ru/kino/director/sov/20158/bio/
Уринов Яков Исаакович. Материал из Википедии – свободной энциклопедии. Русский язык. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A3%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B2,_%D0%AF%D0%BA%D0%BE%D0%B2_%D0%98%D1%81%D0%B0%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87
Урінов Яків Ісаакович. Матеріал з Вікіпедії – вільної енциклопедії. Українська мова [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A3%D1%80%D1%96%D0%BD%D0%BE%D0%B2_%D0%AF%D0%BA%D1%96%D0%B2_%D0%86%D1%81%D0%B0%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87
У роботі Київської студії потрібна більшовицька і дійова самокритика : [ред. ст.] // Радянське кіно. – 1936. – № 4. – С. 1–3.
[Чистка розпочинається через кілька днів!] // За більшовицький фільм. – 1933. – 2 вересня.
Юков К. Украинская кинематография на подъеме / К. Ю. Юков // Кино. – 1935. – 23 июля.
Ятко М. Легковажність до виробництва фільму «Справжній товариш» / М. Ятко // Радянське кіно. – 1936. – № 10. – С. 12–15.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Олександр Вікторович Безручко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
1) The authors reserve the right to the authorship of their work and transfer to the journal the right to first publish this work under the terms of the Creative Commons Attribution License, which allows others to freely distribute the published work with a mandatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2) The authors have the right to enter into independent additional agreements for non-exclusive distribution of the work in the form in which it was published by this journal (for example, to place the work in the electronic repository of the institution or to publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is maintained.
3) The journal's policy allows and encourages authors to post their manuscripts on the Internet (for example, in institutional repositories or on personal websites) both before submitting the manuscript to the editorial board and during its editorial processing, as this contributes to the emergence of a productive scientific discussion and has a positive effect on the efficiency and dynamics of citation of published work (see The Effect of Open Access).